lördag 16 februari 2013

Bästaste!

Idag har vi haft en fantastisk dag! Känner mig så lycklig som har en sån fin familj! Jag älskar att va hemma och umgås ledigs dar! Bara ta dagen som den kommer! Inte göra nåt särskilt!


Efter maten så drog Julia och jag igång stora pysseleftermiddagen! Vi gjorde en larv/fjäril av en toarulle. Målade den och klippte vingar. Imån ska vi hänga upp den! Vi gjorde en godisskål, målade en glasburk, lackade den, hon fick välja ett tyg som vi satte över locket! Jag ritade av barnen på stort papper som de sen fick måla och rita på! Sen klippte jag ut dom och så satte vi upp dom på deras rum!


Vi gjorde påskkycklingar: klippte ut en " ruta" av en äggkartong som fick bli "boet" och så målade de den i rosa färg. Sen målade de varsin flirtkula gul, i med kulan i "boet", på med lite fjädrar och två ögon! Vips, en kyckling!
Sen tryckte vi deras namn med skumgummibokstäver på ett papper, en ram runt om och så satte vi upp de ovanför det stora självporträttet!
Det blev en hel del att städa när allt var klart! ;) Julia ritade dessutom sin familj på ett papper och så fick de testa att måla mandalas!


Middagen hjälptes vi åt med! Alla i lilla köket på en gång! Det blir lite trångt! Men det funkar, är så roligt att laga mat tillsammans! :)


Ikväll åt vi tacos till kvällsmat, och sen fick tjejerna va uppe så länge de ville... Vilket resulterade i att Julia gick o la sig 19:15... Och Josefin la sig 19:35! De är verkligen vanemänniskor! :)

Så nu ska Kim och jag ladda för lite melodifestivalmys! :)


//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar