söndag 13 maj 2012

Trädgårdssöndag!

Jord, jord, jord! Lär drömma om jord inatt!


Dagen började redan vid 8! Då var jag påklädd och ute i jordhögen! :) lite senare kom resten av familjen ut! Och jag fick hjälp av söta lilla Julia :)


Skottkärra efter skottkärra körde jag! (ja, Kim körde inga.... Behöver jag säga mer än göteborgsvarvet? ;)...)
Vi jobbade iallafall på bra! Kim krattade ut jorden som jag öste i! Och sen planterade han gräs i slänten! Julia vattnade! Hon har varit så duktig och hjälpt till massa! Kul! :) när klockan var lite efter 16 så plockade vi ihop! Och nöjda var vi!


Så här fint blev det! Slänten är gräsplanterad och jord är påfyllt i det "lilla" landet! Hann även rensa massa ogräs i det innan jag öste i jord där!


Känner mig lite mör i ben och armar nu! Skulle egentligen sprungit idag men jag valde bort det! Gå med tunga skottkärror upp och ner och hit och dit har gjort sitt idag :) Har säkert kört 50-60 skottkärror fulla med jord... Ja ni hör ju själva! Har man trädgård behöver man inget gym! ;)
Blev en liten promenad med smilla när barnen somnat iallafall!

En härlig dag med min lilla familj! <3
//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar