onsdag 2 januari 2013

5 km!

I förmiddags var jag ute på en runda! 5 km lyckades jag skrapa ihop, men det var tungt! Så är det ibland! Men alltid, är det lika skönt och lyckligt efteråt när man kommer hem! Och knäppt nog, så börjar jag längta ut till nästa pass redan där! :)


En träningsdagbok har vi påbörjat det här året! Kims mål med året är att springa 70 mil! Inte illa! Det innebär 1,3 mil i veckan! Tror jag ska haka på hans mål :)



Ett av mina delmål blir ju förstås att springa Göteborgsvarvet! I maj! 2,1 mil! Mitt mål med den rundan är att mig runt banan! Jag ska också springa seedningsloppet inför varvet! I mars tror jag det gick av stapeln! Och det är 1 mil! Det ska jag väl fixa iallafall, om jag får va frisk och skadefri!

Skulle vilja springa midnattsloppet i år igen! Med min man! Det var så himla häftigt att springa sent på kvällen i mörkret! Ska se om jag kan fixa barnvakt!



Men det viktigaste med löpningen för min del är att det ska kännas kul! Lustfyllt att gå ut och springa en runda! Loppen blir liksom bara en kul grej, ett roligare träningspass! :)

- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar: