torsdag 16 februari 2012

Soffpotatisar?

Nä, det kan man inte kalla Kim o mig längre! När barnen somnat så kör vi varsitt träningspass! Skönt! Men ah, så sjukt jobbigt!

Vi kör just nu ett nioveckorsprogram genom ett tv-spel! (jag vet, det låter löjligt... Men tro mig, det är helt sjukt jobbigt!) Active 2 heter det! En jobbarkompis till Kim hade köpt och testat och rekommenderade det! Han hade märkt massa förbättringar på sina löp-pass! Så för Kim som laddar för göteborgsvarvet är det här perfekt! :)

det bästa är att man har ingen aning om vilka övningar som kommer från gång till gång!
Idag hade mitt pass fokus på puls och benstyrka! Och mina ben skakar nu! Det är så mycket intervallträning och mjölksyreträning! Skitbra! :)
Tänkte flera gånger idag: jag dör, jag klarar inte en gång till... Men jo! Det gör man! Allt sitter i huvudet!
Avslutade dagens pass med 3 min planka och fyra magövningar! Känner mig så jäkla nöjd! Har aldrig trott att jag skulle älska så att träna! Jag mår så himla bra! Känner mig så stark! Sund! Pigg! Full med energi!

Den här veckan har jag skurit ner på kolhydrater efter lunch dessutom! Ville prova det, och jag tänker absolut fortsätta med det! Ibland! Inte varje dag! Men ibland!

Och min sockertarm är borta! Finns inget sötsug i mig alls! Tar gärna en kaka eller lite choklad då och då, men jag dör inte om jag inte får det! Fantastiskt! Jag var verkligen en sockerråtta innan! :)

Med det här inlägget så ville jag väl bara säga att jag mår bra! Har nått massa av mina mål! Och jag känner mig nöjdare med min kropp än på väldigt länge! Det, mina vänner, är fantastiskt! <3


//Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar